"Yapay Zeka Pazarlama Stratejilerini Güçlendiriyor"
SAS'ın her yıl Avrupa, Asya Pasifik ve Latin Amerika bölgelerinde düzenlediği SAS Innovate on Tour, bu yıl ilk kez Türkiye’de gerçekleşti.
SAS Innovate on Tour İstanbul, 22 Mayıs 2024 tarihinde Çırağan Çırağan Palace Kempinski'de gerçekleşti.
CX MAG olarak etkinlikte SAS Türkiye ve Orta Asya Genel Müdürü Rasim Eğri ile görüşerek, yapay zekanın müşteri deneyimi alanında yapabilecekleri hakkında konuştuk.
Rasim Eğri; "Yapay zekâ, müşteri verilerini analiz ederek bireysel tercihleri ve davranışları anlama yeteneği sağlar. Bu sayede, pazarlamacılar müşterilere daha kişiye özel teklifleri doğru zamanda, doğru kanaldan , doğru içerikle sunabilir.
Ayrıca, yapay zekâ, müşteri hizmetleri alanında da önemli bir rol oynuyor. Chatbotlar ve sanal asistanlar gibi yapay zekâ tabanlı araçlar, müşteri sorularını yanıtlamak ve sorunları çözmek için kullanılrken, tahminleme ve trend analizi gibi alanlarda da yapay zekânın pazarlama stratejilerini güçlendirdiğini görüyoruz" dedi.
Rasim Eğri konuyla ilgili Deloitte’un “Hyper-personalizing the customer experience using data, analytics, and AI” raporundan veriler paylaştı. Rapora göre;
- Tüketicilerin yüzde 80’i kişiselleştirme sunan markaları, sunmayanlara kıyasla tercih ediyor.
- Doğru şekilde hayata geçirilmiş hiper kişiselleştirme projesi, satışları ise yüzde 10’dan fazla artırıyor.
- Her 4 kullanıcıdan üçü markalardan gereğinden fazla e-mail ve mesaj geldiğini söylerken, bunların yüzde 69’u markayı takip etmeyi bırakıyor.
- Kullanıcıların yüzde 69’u doğru eşleştirilmiş tekliflerin marka algısını güçlendirdiğini belirtiyor.
Eğri, markaların SAS ile işbirliği yaparak yapay zekâ, makine öğrenmesi ve büyük veri analizi gibi alanlardaki yetkinliklerini artırıp, her bir kullanıcıyı tek bir mikro-segment gibi yönetebilecek bir kabiliyete kavuşmalarının mümkün olduğunu anlatırken konuya dair şu verileri aktardı;
"Bir banka, SAS ile analitik pazarlamayı kullanarak kredi kartı dönüşümlerini %2'den %36'ya ve bireysel kredi dönüşümlerini %1'den %6'ya çıkardı. Başka bir örnekte ise, bir banka optimizasyon sayesinde pazarlama giderlerini yüzde 7 azaltırken, kredi kartı aktivasyon oranını 3 ay içinde %40 artırdı.
Büyük bir Avrupalı banka ise müşteri memnuniyeti izlem ve çözümünde dönüşüm için "Metin Analizi" ni kullandı. Bankanın şikayet oranları %25 müşteri memnuniyeti skoru ile %100'ün üzerinde artış gösterdi.
Uzmanlar yapay zeka ve veri başlığında buluştu
Havayollarından finansa kadar farklı sektörlerden üst düzey yöneticileri konuşmacı olarak ağırlayan program kapsamında veri ve yapay zeka alanında sektördeki son trendler ve gelecek vizyonu ele alındı.
IGA, Pegasus, Odeabank, Vakıf Katılım, Denizbank, Türk Tuborg gibi Türkiye'nin önde gelen markalarından gelen konuşmacılar veriyi işleyerek ve yapay zeka destekleri ile başardıkları projeleri paylaştı.
Yalnızca Türkiye değil Orta Doğu ve Afrika bölgelerinin de temsil edildiği etkinlik, yapay zeka alanındaki en son gelişmeleri takip etme, bilgi ve deneyimlerini paylaşma ve iş birliklerinin kurulmasına olanak tanıdı.