REKABETTE YENİ GÜÇ; KATMA DEĞERİ YÜKSEK YENİLİKÇİ HİZMETLERLE FARKLILAŞMAK

Tempo BPO Büyümeden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Hüseyin Özkale; “İŞ NE KADAR BASITLEŞIRSE REKABETTE O KADAR YOK OLURSUNUZ, KARLILIKLAR O DERECEDE DÜŞER”

Çağrı Merkezi 26.06.2024, 15:06 26.06.2024, 15:26 Eylem gün
REKABETTE YENİ GÜÇ; KATMA DEĞERİ YÜKSEK YENİLİKÇİ HİZMETLERLE FARKLILAŞMAK

Tempo BPO Büyümeden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Hüseyin Özkale; 
“İŞ NE KADAR BASITLEŞIRSE REKABETTE O KADAR YOK OLURSUNUZ, KARLILIKLAR O DERECEDE DÜŞER” 


Tempo BPO'nun Büyümeden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı (Chief Growth Officer) Hüseyin Özkale ile yaptığımız röportajda geleneksel çağrı merkezi operasyonlarının dışına çıkarak, katma değer yaratmaya odaklı yeni açtıkları line’larla ilerleyen projelerinden söz ettik. 

Ayrıca kadın çalışan istihdamına büyük önem veren Tempo BPO’da, 4019 olan çalışan sayısının 2. 989’unu kadın çalışanlar oluşturuyor. 

Böylece son dönemdeki yapılan bir araştırmaya göre 3.500 çalışanın üzerinde olan şirketler arasında en yüksek kadın çalışan istihdam oranına sahip firma olma ünvanını kazanmış. 

6. BÖLGEDE KREŞ DESTEĞİ
Özellikle 6. bölgede çalışan sayısı yüksek olan firmanın hedeflediğimiz kitlesinde; 25-40 yaş ortalamasına sahip, evli ve çocuğu olan, evden çalışabilen, daha uzun süre şirketle beraber olabilecek bir profil yer alıyor. 

Batman ve Şanlıurfa’da en yüksek sayıda çalışanı olan işveren durumundaki Tempo BPO, şu an uzaktan kadın çalışanları için 6. Bölge’de kreş desteği veriyor. Özel olarak kreşlerle yapılan anlaşmalarla çalışanlara maddi destek sunuluyor. 

CX DÖNÜŞÜMÜ 

Sektördeki en eski markalardan biri olarak Tempo BPO, daha önceki yıllarda kurdukları “CX Studio” ile outsource çağrı merkezi firmasından,  müşteri deneyimi konusunda destek veren bir firmaya en erken dönüşen markalardan biri olan CX MAG sayfalarında yerini almıştı. 

Tempo BPO Genel Müdür Yardımcısı Hüseyin Özkale bu konudaki erken yol almaları hakkında şu açıklamada bulunuyor; 
“Çağrı Merkezi alanında yaptığınız iş ne kadar basitleşirse hem rekabette o kadar yok oluyorsunuz hem de karlılıklar o derecede düşüyor. Bu çok önceden fark edilerek şirket olarak ilgili aksiyonlar alınmıştı. 

Ben kişisel olarak da temelde çalışmalarımda hep katma değerli bir iş yapmak ve fayda yaratmaya kafa yordum. Şirket olarak da aynı yönde ilerliyoruz. 

Bu alanda yaptıklarımızı daha fazla yüz üstüne çıkarmayla ilgili şu an içeride çok vakit harcıyoruz.”


KATMA DEĞERİ YÜKSEK LINE’LAR YARATARAK FARKLILAŞMAK
Bu konudaki ilginç projelerinden de örnekler veren Özkale; “Akaryakıt sektöründeki büyük bir markamıza hazırladığımız özel bir proje kapsamında taşıt tanıma sistemi yani B2B satışlarını yönetiyoruz. Bunu datalarını alarak ve onlara arama yaparak değil, özel bir pazarlama bütçesini doğru kanallarda yöneterek, doğru yazılımları kullanarak, kendi lead'lerimizi generate ederek ve bunları satışa dönüştürerek yapıyoruz. Dolayısıyla satışta çok büyük bir pay elde edebildik.”

Diğer bir örneği ise Alibaba B2B çalışmalarından veren Özkale, Alibaba’nın bu anlamda kendileri dışında iş ortakları da olduğunu fakat kendilerinin projeyi özelleştirerek normalde çağrı merkezi “agent” ünvanıyla operasyonu yöneten ekiplerinin, şu an Alibaba'da, arabaları ile satışa da çıkabilen bir ekip haline geldiğini anlatıyor. 

Müşterilerine gerekli teknolojiyi onboard ederek, bu anlamda teknoloji dönüşümüne de destek verdiklerini ifade eden Özkale, Alibaba veya Netflix'te sadece üyelik almaya değil, bunun üzerinde katma değer üretmeye kafa yorduklarını ve böylece diğer iş ortaklarından ayrıştıklarının altını çiziyor. 

Özkale; “Biz hep bir line açarak buradan satışı artırmayı amaçladığımız bir şekilde çalışıyoruz. Buna yönelik bir başka örneği Hepsiburada’dan verebilirim. 

Hepsiburada bizim müşterimiz ve premiCum ürünü Online'da satılan bir üründü. Telefonla satmayı önerdik, Şu anda 40 kişilik bir operasyonla satış yapıyoruz. Kredi kartı satışı da yine bir line açarak oradan ilerliyoruz. 

Yemeksepeti ile yaptığımız çalışma da başka iyi bir örnektir. Orada biz kategorileştirmeyi yönetiyoruz ve tamamen Yemeksepeti’nin standartlarına uygu hale getiriyoruz. Sıfır çağrı, sıfır müşteriyle temas var. Burada bir prosesi yönetiyoruz. Bu da bir deneyim aslında. Yaptığımız işler hep bu şekilde katma değerli projeler.” diyor. 


TERSİNE GÖÇ; TÜRKİYE’DEN YURTDIŞINA
Yerli bir firma olarak 2 yıl önce yabancı bir firmayı satın alan ve yurtdışına çıkan Tempo BPO, bu süre zarfında oradaki personel sayısını yüzde 200 artırdı. 
Yurtdışı operasyonlarda ağırlıklı telko ve enerji sektöründe çalıştıklarını ifade eden Hüseyin Özkale, yurtdışında da imza attıkları farklı hikayelerinin olduğunu anlatıyor; “Orada da güzel hikayelerimiz var. ancak yurtdışı çalışmalarımızda gurur duyacağımız bir konu daha var; Orada işi alıyoruz, belli bir boyuta ulaştırıyoruz ve Türkiye'ye uzatıyoruz. Dolayısıyla burada istihdamı artırmış oluyoruz.”diyor. 

Tempo BPO, yoğun rekabetin yaşandığı sektörde özelleştirdiği ve farklılaştırdığı hizmetlerle sıyrılmayı hedefliyor. 


 

Yorumlar (0)
Yorum yapabilmek için lütfen üye girişi yapınız!

Gelişmelerden Haberdar Olun

@