COVID-19 döneminde tüketiciler satın alma kararlarını nasıl alıyor?
Thinkwithgoogle'da yayınlayan makaleye göre; Değişimlerin gerçekleştiği ve belirsizliğin arttığı bu dönemde, tüketiciler satın alma yolculuğunun karmaşık sürecinde birçok seçeneği keşfetmek ve değerlendirmek için hiç olmadığı kadar daha fazla yardıma ihtiyaç duyuyor. COVID-19 bağlamı, birçok kullanıcının yeni kararlar almasına neden oldu ve alışık olduğumuz kararlarda bile daha az seçenek ve daha fazla zorunlulukla karşı karşıya kalındı.
Analiz
20.11.2020, 14:49 08.09.2021, 19:11
Thinkwithgoogle'da yayınlayan makaleye göre; Değişimlerin gerçekleştiği ve belirsizliğin arttığı bu dönemde, tüketiciler satın alma yolculuğunun karmaşık sürecinde birçok seçeneği keşfetmek ve değerlendirmek için hiç olmadığı kadar daha fazla yardıma ihtiyaç duyuyor.
COVID-19 bağlamı, birçok kullanıcının yeni kararlar almasına neden oldu ve alışık olduğumuz kararlarda bile daha az seçenek ve daha fazla zorunlulukla karşı karşıya kalındı. Kullanıcıların hemen sahip olmak istedikleri nesnelere erişimlerini güvence altına almak istemesi veya bir sonraki hafta aynı şeylere erişemeyebileceklerinden korkmaları nedeniyle bazı karar alma süreçleri hızlandı. Kullanıcıların yeni satın alma veya içinde bulunulan dönemin satın alma için doğru zaman olup olmadığını değerlendirme şekilleriyle başa çıkması nedeniyle, başka karar alma süreçleri ise daha da zorlaştı ve yavaşladı.
Kullanıcıların eşi benzeri görülmemiş bir belirsizlikle başa çıkmasının gerektiği bir dönemde, tüketicilere satın alma yolculuklarının keşfetme aşamasında yardımcı olabilen ve seçeneklerini değerlendirmelerine yardımcı olan bir marka, müşterilerine gerçekten değerli bir nitelik sunuyor demektir.
Yerleşik düzenlerin değişmesiyle karşılaşma daha önemli bir hâle geldi
COVID-19 nedeniyle tüketici davranışları ve alışkanlıklarında yaşanmaya devam eden değişim, karar alma sürecinin arka planında her zaman yer almış olan "karşılaşma" arka planının çok daha önemli bir hâle gelmesi anlamına geliyor. Markaların, pandeminin yerleşik düzenleri değiştirmeye devam etmesine rağmen, değişen tüketici ihtiyaçlarına dinamik şekilde yanıt verebildiklerini ve yeni davranışları destekleyebildiklerini göstermeleri gerekir.
Duygusal hassasiyetin yüksek olduğu bu dönemde iletişim kuran markaların yüksek düzeyde empati ve ilgi göstermesi gerekir. Bağlam değiştikçe, tüketicilerin kısıtlanan alanları konusunda da hassas olmak önemli. Bu nedenle, mesajların kısa ve öz olup konuyu hızla açıklaması gerekiyor. Markanızın mesajlarının kısa ve öz olduğundan emin olmak için gereksiz ifadelerden kaçınarak tüketicilerin tek bir önemli mesaja odaklanmasını sağlayın.
Tüketiciler satın alma seçeneklerini nasıl keşfedip değerlendiriyor?
Değişimlerin gerçekleştiği ve belirsizliğin arttığı bu dönemde, tüketiciler satın alma yolculuğunun dağınık orta alanındaki birçok seçeneği keşfetmek ve değerlendirmek için hiç olmadığı kadar daha fazla yardıma ihtiyaç duyuyor. Üç temel davranış sapmaları için geçerli bağlamın etkilerini araştırdık. Bunlar, tüketicilerin neyi satın alacaklarına nasıl karar verdiğini etkileyen inançlar ve bu araştırmada ele alınıyor.
1. Sosyal ispat bir başvuru kaynağı
2. Otorite zamanı
3. Kategori bulgularının önceliği değiştirilebilir ve yeni bulgular ortaya çıkabilir
4. Finansal sıkıntıların yaşandığı bir dönemde bedavanın gücü
5. Az bulunurluk konusunda dikkatli olun
6. Şimdinin gücü: Bir şeye sahip olmak için en iyi zaman içinde bulunduğumuz andır
HAZIRLAYANLAR:
The Behavioural Architects'in kuruları olan Sian Davies ve Sarah Davies, karar alma sürecini ve tüketici davranışını anlama konusunda uzmanlar. "Decoding Decisions" (Kararların Şifresini Çözmek) adlı araştırmada da Google'ın ajans iş ortağı. Bu yazıda, COVID-19'un tüketicilerin satın alma kararları üzerindeki etkisini açıklıyorlar.
Google ile yaptığımız "Decoding Decisions" (Kararların Şifresini Çözmek) başlıklı araştırmamızda, tetikleyici etken ile satın alma işlemi arasındaki boşluk olarak tanımladığımız "karmaşık dünya" kavramını ele aldık. Bu alanda, bugünün tüketicisinin erişebildiği seçenek ve bilgi bolluğu karar alma sürecini karmaşık hale getiriyor. COVID-19 nedeniyle karar alma bağlamı çok daha karmaşık hâle geldi ve tüketiciler satın alma kararları almak için hiç olmadığı kadar daha fazla yardıma ihtiyaç duyuyor. Sonuç olarak karmaşık bu süreç, artık hiç olmadığı kadar dağınık.
Yorum yapabilmek için lütfen üye girişi yapınız!