Türkiye’nin lider yapay zeka şirketi Cbot, 2018’in son aylarında Türkçe dil desteği eklenen Google Asistan üzerinden çalışacak ilk bankacılık uygulamasını geliştirdi. Türkiye’de de bir ilk olan projenin bankalar ile müşteriler arasındaki etkileşimi yepyeni bir boyuta taşıması bekleniyor. Bu uygulama sayesinde müşteriler bankacılık konusundaki sorularını sesli olarak Google Asistan’a sorarak yapay zekalı chatbot'tan anında yanıt alabilecekler. Uygulamayla bir banka müşterisi kredi kartını kaybettiğinde, konut kredisi için bilgi almak istediğinde ya da herhangi bir şubenin telefonuna ihtiyaç duyduğunda bu bilgileri hiçbir menüde gezinmeden, hiçbir yere yazmadan sadece Google Asistan ile konuşarak alabilecek. Geliştirdikleri NLP altyapısıyla chatbot'ların Türkçe’deki başarısını yükselttiklerini aktaran Cbot Kurucu ve CEO’su Mete Aktaş bu teknolojiyi Google Asistan’a entegre ederek asistanın daha iyi deneyim sağladığını vurguluyor. Yapay zekanın her türlü ihtiyaca cevap verebilecek kapasitede olduğu bilinciyle ses getiren çalışmalar yaptıklarını ifade eden Aktaş, Google Asistan üzerinde sadece bankacılık alanında değil e-ticaret gibi pek çok farklı alanda da bu çalışmaları hataya geçirmeye hazırlandıklarını dile getiriyor.
Google Asistan'ın Türkiye'deki ilk uygulaması Cbot'tan 'OK Google, bankayı ara'
Google Asistan'ın Türkiye'deki ilk uygulaması Cbot'tan 'OK Google, bankayı ara'
Cx Club Cx Club
Perakende
Türkiye’nin lider yapay zeka şirketi Cbot, 2018’in son aylarında Türkçe dil desteği eklenen Google Asistan üzerinden çalışacak ilk bankacılık uygulamasını geliştirdi. Türkiye’de de bir ilk olan projenin bankalar ile müşteriler arasındaki etkileşimi yepyeni bir boyuta taşıması bekleniyor.
Paylaş:
Yorum yapabilmek için lütfen sitemizden üye girişi yapınız!