E-ticarete katılan işletme sayısı 2015'ten bu yana toplam yüzde 42 arttı. E-ticaretin GSYH'ya oranının yüzde 4,5'e ulaşmasıyla Türkiye artık olgun pazarlar arasına girdi. E-ticaret harcamaları yüzde 45 büyüdü. Dünyada da internet kullanan her beş kişiden dördü e-ticareti deneyimlemiş bulunuyor. Tübisad raporlarına göre, Türkiye’de e-ticaret yapan işletmelerin yüzde 22'si ek istihdama ihtiyaç duyduğunu belirtmiş. Bu sayıya, E-ticaret ile bağlantılı sektörleri , diğer sektör paydaşları da eklendiğinde ek istihdam ihtiyacı duyan firma oranının yüzde 50’den fazlad olduğu belirtiliyor.
Sektörde e-ticaret uzmanı, e-ticaret yöneticisi, pazarlama uzmanı, grafiker, SEO uzmanı, lojistik uzmanı, sosyal medya temsilcisi, çağrı merkezi personeli, depo personeli, yazılımcı, proje yöneticisi ve analist gibi birçok kategoride istihdam açığı olduğunu vurgulayan TOBB E-ticaret Meclisi Üyesi, Ticimax E-ticaret Sistemleri Kurucusu Cenk Çiğdemli, “Sektörde şu an en önemli sorun, uzman personel bulunamaması. E-ticaret çok büyük bir sektör ve gittikçe de büyüyor. Sektör özellikle gençlere bu alandaki istihdam boşluklarını doldurmak için çok fazla fırsat sunuyor” diye konuştu. E-ticaret alanında kendini geliştirmek isteyen herkese Ticimax Akademi bünyesinde 5 yıldır ücretsiz e-ticaret eğitimleri vermekte olduklarını belirten Çiğdemli şu bilgileri aktardı: “Pandemiyle beraber eğitimlerimizi webinar serisi ve uzmanlar tarafından yapılan canlı yayınlar ile online ortamda vermeye başladık. Şimdiye kadar on binlerce kişiye ulaştık. E-ticaret, e-ihracat, pazaryerleri, SEO, sosyal medya satış ve pazarlama yöntemleri, Google Ads, Facebook reklamcılığı, Google Analytics, e-ticaret fotoğrafçılığı gibi onlarca başlıkta ücretsiz eğitim sunuyoruz. Özellikle bu sektörde kendisini geliştirmek isteyen gençleri eğitimlerimize bekliyoruz. Bu sektörün geleceği çok parlak.”
E-ticaret sektöründe istihdam açığı büyüyor
E-ticaret sektöründe istihdam açığı büyüyor
Cx Club Cx Club
Perakende
E-ticarete katılan işletme sayısı 2015'ten bu yana toplam yüzde 42 arttı. E-ticaretin GSYH'ya oranının yüzde 4,5'e ulaşmasıyla Türkiye artık olgun pazarlar arasına girdi.
Paylaş:
Yorum yapabilmek için lütfen sitemizden üye girişi yapınız!