Cx Club

Aksigorta Dijital Asistanı (ADA) ile Yılda 1 Milyon İşlem

Perakende

Aksigorta Bireysel ürünler ve Teknoloji'den Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Metin Demirel, teknolojinin gücünü kullanarak geleceğin sigortacılık sistemini inşa ettiklerini belirtti. Yapay zeka teknolojilerinin bir kaç yıl için çok hayati fonksiyonlarda daha da ön plana çıkan çözümler üretmeye başlayacağının altını çizen Aksigorta Bireysel ürünler ve Teknoloji den Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Metin Demirel, “Bu gelişmeleri sigorta sektörü olarak biz de yakından takip ediyoruz, çünkü direkt olarak bizim de ürünlerimizi ve iş yapış şeklimizi etkiliyor.

Aksigorta Bireysel ürünler ve Teknoloji'den Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Metin Demirel, teknolojinin gücünü kullanarak geleceğin sigortacılık sistemini inşa ettiklerini belirtti.
Yapay zeka teknolojilerinin bir kaç yıl için çok hayati fonksiyonlarda daha da ön plana çıkan çözümler üretmeye başlayacağının altını çizen Aksigorta Bireysel ürünler ve Teknoloji den Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Metin Demirel, “Bu gelişmeleri sigorta sektörü olarak biz de yakından takip ediyoruz, çünkü direkt olarak bizim de ürünlerimizi ve iş yapış şeklimizi etkiliyor. Bu değişime en hızlı adapte olması gereken sektörlerden biriyiz. Biz de bu dönüşüme ayak uydurmak adına çalışmalarıma hız verdik; yapay zeka ve yeni teknolojileri önümüzdeki dönem için öncelikli yatırım alanlarımız olarak seçtik ve Türkiye de sektörde yine ilk olan yapay zeka ve robotik süreçler departmanını kurduk. Dünyadaki ve Türkiye’deki yapay zeka teknolojilerini kendi sistemlerimiz ile birlikte inceleyerek Aksigorta için en uygun kullanım alanlarını belirledik. Bu doğrultuda yapay zekalı dijital asistanı olan ADA’yı hayata geçirerek sektörümüzde bir ilki gerçekleştirdik” dedi.

ADA ile yılda yaklaşık 1 milyon işlem


Aksigorta’da 7 farklı departmanda 60’tan fazla süreçte kullanılan ADA ile yılda yaklaşık 1 milyon işlem gerçekleştirdiklerini belirten Metin Demirel, “Yapay zeka uygulamamız ile mevcut çalışanların iş kapsamından rutin operasyonların çıkarılarak daha katma değerli işlere yönlendirilmesini hedefledik. Sanal çalışanlar, normal çalışanlara oranla 6 kat daha fazla ve yüzde 50 daha hızlı çalışabiliyor. ADA ile acentelerden gelen kasko ve yangın ürünlerine ait indirim taleplerinin cevaplanma süresi 2 saatten 2 dakikaya düştü. ADA’nın oluşumunu sağlayan projemiz yabancı şirketlere de ilham kaynağı oldu. Uzak Doğulu sigorta şirketi Etiqa’ya bu proje ile ilgili eğitimler verdik. ADA ile IDC ve Gartner gibi prestijli kurumlar tarafından ödüle layık görüldü. Web sitemize de entegre ettiğimiz Aksigorta Dijital Asistan ile müşterilerimizin ihtiyaçlarını 7/24 karşılamak adına önemli adımlar atıyoruz. Teknolojinin gücünü kullanarak geleceğin sigortacılık sistemini inşa ediyoruz. Ürün ve hizmetlerimizle kolay, yalın, erişilebilir sigortacılık deneyimini tüm müşterilerimize sunuyoruz. Müşterinin yanında duran, onların ihtiyaçlarına çözüm olan bir sigortacı olmak, sigortacılığın sınırlarını zorlamak istiyoruz. Bunun için de bambaşka bir sigortacılık anlayışından yola çıkarak hareket ediyoruz” şeklinde konuştu.
Yorum yapabilmek için lütfen sitemizden üye girişi yapınız!
Sitemizden en iyi şekilde faydalanmanız için çerezler kullanılmaktadır.