"Erkek dünyasından bakılan data, kadını birçok alanda ve noktada dezavantajlı duruma düşürüyor."
Bu sözlerin sahibi WPP Türkiye Ülke Müdürü Demet İkiler, 27. PERYÖN İnsan Yönetimi Kongresi'nde bu konuda başka tespitlerde de bulundu.
"Veriyi anlamlı datalara dönüştürmek için cinsiyet körü olunmamalı ve datanın oluştuğu ortamdaki kadına dair dezavantajlar göz önünde bulundurulmalı" diyen İkiler, dünyanın veriyi şimdiye kadar ağırlıklı olarak erkek verisi olarak algıladığını söylerken, datalar konusunda kadın gözlüğünü takmadığımız sürece sonuçların bizi hep erkek dünyasından bakacağını ve bu dünyaya doğru götürüp yanlış ve eksik analizlere ulaştıracağını ifade etti.
Erkek dünyasından bakılan datanın kadını birçok alanda ve noktada dezavantajlı duruma düşürdüğünü söyleyen İkiler, şunları söyledi. “Diijtal transformasyon şu anda gündemimizin birçok açısından temel konusu. Daha çok çevrimiçiyiz. Cihazlar birbiriyle konuşuyor. Her yerde ciddi bir lokal ve global ayak izi bırkıyoruz. Dataları anlamlı veriye algoritmalarla çeviriyoruz. Yapay zeka sayesinde doğru öngörü ve çıkarımlarda bulunuyoruz. Fakat şunu unutmamak gerekir, dünyanın nüfusunun yarısı kadın. Üretilen her şey herkes için. Cinsiyet rolleri ve kültürel kodlarla bazı yönlendirmeler oluyor. Müziğe sanata birçok alana baktığımızda, cinsiyet bağımsız bir dataya baktığımızı zannederken baktığımız data esasında erkek oluyor. Dünya veriyi şimdiye kadar hep erkek verisi olarak algıladı”.
Datada kadın gözlüğünü de takmadığımız sürece çıkan sonuçların bize hep erkek dünyasından bakacağını vurgulayan İkiler, kadın erkek eşittir derken, kadınların koşullarının her daim daha dezavantajlı olduğunu unutmamak gerektiğini söyledi. İkiler, kadının günlük ve iş hayatındaki zorlukların, ona yönelik beklentilerin çok daha çeşitli olduğunu hatırlatırken, “Tüm bu nedenler yüzünden data mutlaka cinsiyet eşitliği gözlüğünü takan bir data olmalı. Datayı ayrıştırmazsak datanın oluştuğu ortamdaki kadına ve erkeğe dair avantajla dezavantajları doğru yorumlamazsak datanın çıktısı hep bizi erkek lehine bir duruma götürür.“ dedi.
Veriye Erkek Dünyasından Bakmak
Veriye Erkek Dünyasından Bakmak
Cx Club Cx Club
Genel
"Erkek dünyasından bakılan data, kadını birçok alanda ve noktada dezavantajlı duruma düşürüyor. " Bu sözlerin sahibi WPP Türkiye Ülke Müdürü Demet İkiler, 27.
Paylaş:
Yorum yapabilmek için lütfen sitemizden üye girişi yapınız!