Bankaların müşteri deneyimini yürüten farklı birimlerdeki yöneticilerini kendi aralarında buluşturan ve bu özelliğiyle dünyada tek olan BÇM Zirvesi 13. yılında yine Türkiye'nin en önemli bankalarını bir araya getirdi. Nice Medya tarafından düzenlenen BÇM Zirvesi bu yıl da AKTİFBANK, ALBARAKA, DENİZBANK, FİBABANK, GARANTİ BBVA, HALKBANK, ING BANK, İŞ BANKASI, KUVEYT TÜRK, ODEABANK, QNB FİNANSBANK, ŞEKERBANK, TEB, VAKIFBANK, YAPI KREDİ, ZİRAAT BANKASI olmak üzere 16 bankanın müşteriye temas eden yöneticilerini buluşturdu.
İlk edisyonundan itibaren her yıl 6 farklı birim yöneticisini buluşturan BÇM Zirvesi, geçtiğimiz yıl pandemi sebebiyle online olarak gerçekleşmişti. Bu yıl ise yasakların kalkması ile beraber katılımcıların talebi üzerine fiziksel olarak gerçekleştirilen BÇM Zirvesi kapsamında 2 toplantı düzenlendi.
İLK TOPLANTIDA BANKA ÇAĞRI MERKEZİ YÖNETİCİLERİ BULUŞTU
Pandemi etkinlik şartlarına uygun olarak gerçekleşen BÇM toplantılarının ilki 22 Eylül'de, Hilton Bosphorus Hotel'de banka çağrı merkezi yöneticilerini buluşturdu.
Dopdolu bir içerikle katılımcıları karşılayan programda, çağrı merkezi yöneticilerinin kendi aralarında düzenledikleri iç iletişim toplantısının yanı sıra teeknolojiden süreçlere, birçok uzman isim konuşmacı ve destekçi olarak yer aldı.
Teleperformance Türkiye, Satış ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Sezin Mızraklı Avalin sunumunda bankacılık müşteri deneyimine özel CX LAB tarafından hazırlanmış Türkiye ve dünya rakamlarını içeren araştırmayı keyifli bir şekilde aktardı.
Ardından söz alan Artiwise CEO'su Tanel Temel ise yapay zeka ile müşteriyi tüm kanallardan dinlemeyi ve anlamayı sağlayan teknolojiyi aktardı. Yapay zeka konusu ile devam eden programda, daha sonra CBOT Kurucu Ortağı ve CMO'su Çiler Ay güncel bir teknoloji olan BOT'lar konusundan detaylı bilgiler verdi.
Molanın ardından program yine banka çağrı merkezlerinin uzun süredir gündemlerini meşgul eden "Uzaktan Müşteri Edinimi" konusu ile devam etti. Bu konuda detaylı açıklamaları aktaran isim ise ArkSigner Genel Müdürü Yasin Kahramaner oldu.
Pandemi ile birlikte hızla uzaktan çalışma düzenine geçen banka çağrı merkezlerinin güvenlik ve performans konusundaki soru işaretleri konusunda ise Sistaş Genel Müdür Yardımcısı Kerem Çadırcı destek teknolojiler hakkında bilgi verdi.
Çadırcı'nın ardından söz alan Teleperformance Türkiye, Operasyonlardan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Kartal Tıknaz, yine uzaktan çalışma konusu ele aldı fakat bu kez izleyiciler ağırlıklı olarak süreç yönetimi hakkında bilgiler dinledi. Uzaktan çalışma ile birlikte daha kritik hale gelen çalışan deneyimi alanında ise Jabra Türkiye, Yunanistan ve İsrail'den Sorumlu Bölge Müdürü Deniz Babuçoğlu çağrı merkezi performans artışını sağlayamaya destek ürünler konusunda bir sunum yaptı.
BANKA MERKEZİ YÖNETİCİLERİ İÇ İLETİŞİM OTURUMU
Bankaların kendi aralarında iletişimini sağlayan iç iletişim oturumu ise ODEABANK ÇAĞRI MERKEZİ GRUP MÜDÜRÜ AKIN ADIYAMAN moderatörlüğünde gerekleşti. Adıyaman'ın keyifli sohbeti ile başlayan toplantı bankaların gündemlerini oluşturan önemli başlıkların ele alınması ile devam etti.
İKİNCİ TOPLANTIDA COLLECTION YÖNETİCİLERİ BULUŞTU
13. BÇM Zirvesi'nin 2. toplantısı 6 Ekim'de Sait Halim Paşa Yalısı'nda gerçekleşti. 16 bankanın tahsilat yöneticisini buluşturan toplantının sponsorluğunu Turkcell Global Bilgi üstlendi.
Collection Toplantısı "2022 Tahsilat Öngörüleri" başlıklı panel ile başladı. Turkcell Global Bilgi Finans Operasyonları Koordinatörü Biren Sevi Sert'in moderatörlüğünü üstlendiği panelde; QNB Fİnansbank Perakende Krediler İzleme Bölüm Başkanı
Didem Evyapan ve Denizbank Ödeme Sistemleri ve Şube Dışı Kanallar Telefonda Satış-Tahsilat ve Müşteri Yeniden Kazandırma Grup Müdürü Altuğ Merhap panelist olarak yer aldılar.
Daha sonra banka tahsilat birimi yöneticilerinin kendi başlıklarında, sürdürdükleri toplantıya Didem Evyapan moderatörlük yaptı ve katılımcılar, gündemlerini oluşturan konularda buluştu.